Blogger Backgrounds

Pages

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE INSTITUT PENYELIDIKAN PERTANIAN MALAYSIA (MARDI), JALAN KEBUN.

Satu lawatan sambil belajar ke Institut Penyelidikan Pertanian Malaysia (MARDI), Jalan Kebun telah diadakan pada 08 Januari 2009 anjuran Biro Pertanian, Hal Ehwal Pengguna dan Koperasi, UMNO Bahagian Kota Raja.

Seramai 80 orang peserta telah mengambil bahagian dan telah didedahkan kepada isu-isu pertanian, penemuan dan penyelidikan pertanian negara khusus kepada hasil penemuan pengeluaran bahan tanaman pisang secara Kultur Tisu, lawatan dan jualan benih tanaman. Di antara tempat tempat yang dilawati di stesen MARDI Jalan Kebun ini ialah, pusat pentadbiran, pusat pengeluaran benih tanaman pisang secara kultur tisu, pusat semaian dan pusat pameran produk rakan niaga MARDI.
Peserta juga di beri taklimat mengenai "Pemindahan dan Pengomersilan Teknologi Pertanian" dan "Pengeluaran Bahan Tanaman Pisang Secara Kultur Tisu" oleh Pengarah MARDI Negeri Selangor, Dr. Zainal Abidin dan Pengawai Unit Pengeluar Bahan Tanaman, Biji Benih dan Baka Tanaman, Pn. Jaliyah Abu Bakar.
Tahniah dan syabas diucapkan kepada Pengerusi Biro, En. Moheyer Matsum yang telah berjaya menganjurkan lawatan ini. Turut hadir Ketua Puteri UMNO Kota Raja, Suhaila M.Zin dan Naib Puteri, Farahin Mohd Jamil,

-sumber dari Blog UMNO Bahagian Kota Raja-